Saturday 9 July 2011

sabah bha...here i come!!

30 june 2005-jam berdenting enam kali, mengejutkan aku dari lena nyenyakku...argghhhh..hari yang kuhitung-hitung akhirnya dah tiba. my heart was pounding..huhuhu..macam mana life aku kat sana? aku bermonolog sendiri...dapatkah aku adapt dgn new environment. dapatkah aku sesuaikan diri dgn bahasa n makanan kat sana  n apa yang lebih penting cuci baju sendiri without washing machine? walaupun dah duduk hostel since umo 13 tahun, seingat aku, aku lebih suka menggunakan khidmat dobi...di matrix penang dulu pon, aku lah pengunjung tetap washing machine block sri dahlia...hahaha..kiranya aku ni penderma tetap lah dlm tabung washing machine tu...aku doa2 smoga tempat baru aku tu ada washing machine utamanya, tv n last but not least water cooler. seronok sebelum ni bertukar jadi cuak pula bila memikirkan ada x smua tu. tapi x mungkin lah hostel u x da benda2 keperluan cam gitu...aku cuba menyedapkan hati yg gundah gulana mengalahkan beruk x dapat pisang...
'anis, bangun!' jeritan mak dari luar bilik mengejutkan aku...
'' ye mak...dah bangun lah ni'. lamunan aku terhenti. aku melangkah malas ke bilik mandi, sedia menyiapkan diri dan menunaikan solat subuh. sarapan hari ni cucur udang n cekodok feberet aku...tapi aku menjamah acuh x acuh ja...mak menegur aku melihatkan tgkh laku aku yg aneh bin ajaib tu...biasanya kalau nmpk cekodok, aku melahap mcm x makan setahun...perasaan gabra ni mengatasi minat tegar aku terhadap cekodok. less than 24 hours lagi aku, abah n long akan bertolak ke kl, umah mak cik hjr..dr umah mak cik, kami take flight to kota kinabalu...
9.o0pm - bertolak ke kl..perasaan sonok bercampu baur ngan sedey...huhuhu..nak berpisah ngan mak dah..mak tak ikowt hantar aku since adik2 aku, dida n nana nak ke skolah esoknya...tahan2 jgn nangis...kalau nangis, habis la aku kena kutuk ngan long..bleh kata tu akan jadi cerita sensasi sepanjang tahun...silap ari bulan, peristiwa nangis tu nnt, bley bawak sampai ke anak cucu..huhu
1.15am-akhirnya sampai gak kami kat umah mak cik hajar...kami sampai2 trus tido..ngam waktu utk tido ni..aku pon dah letey sgt....
1 july 2005- yeay ari ni akhirnya dapat gak aku naik flight utk pertama kalinya sepanjang 19 tahun aku hidup di bumi ALLAH ni..sukenye3...kami memilih utk naik airasia flight...masuk je flight aku trus lari nak berebut seat..alhamdulillah dapat seat tepi tgkp..impress gla aku bla tgk wing flight tu mengembang masa mula2 nak berlepas...ternganga2 mulut tgk wing plane ni...jakun gla..kikiki...once flight dah di atas awan biru, wing plane ditutup smula...sonok gla bla tgk awan di bwh kita...comey n gebu2 ja awan tu...rasa cam nak kuar dr plane n nak g tepuk2 ja awan tu...geram tgk...klu aku dapat tepuk awan tu, kompom ada tempat yg hujan sbb aku..wakaka...penerbangan 2 jam 30 minit ni terasa lama bebenor...sabarlah hati...SABAH...wait for me..here i come !!!


No comments:

Post a Comment